Koiraharrastukseni alkoi, kun meille muutti labradorinnoutaja Mimmi, josta koulutettiin minulle hypokoira, eli diabeetikon verensokereita haisteleva ja merkkaava koira. Innostuin koiran kouluttamisesta ja yhdessä tekemisestä paljon. Päädyttiinkin sitten hypokoiraksi valmistumisen jälkeen kokeilemaan ja harrastamaan Mimmin kanssa paljon kaikenlaista. Kisattu ollaan rally-tokossa, josta Mimmi on saavuttanut valion arvon, sekä tokossa. Mimmin lisäksi meillä asuu lagotto romagnolo Maisa, jonka kanssa ollaan kisattu tokossa ja rallyssa. Eniten treenataan koirien kanssa tällä hetkellä tokoa.
Kouluttajana minulle tärkeää on auttaa koirakoita eteenpäin kohti tavoitteitaan, oli tavoitteet sitten millaisia tahansa. Ajattelen, että on tärkeää, että jokainen kokee omista lähtökohdistaan ja tavoitteistaan riippumatta itsensä ja koiransa tervetulleeksi koulutuksiin, sekä saavansa niistä iloa ja hyötyä. Parasta mielestäni koiraharrastuksessa on jatkuva uuden oppiminen ja oppimisen ilo, jota toivon kouluttettavieni pääsevän koirakkoina usein kokemaan.
Olen tokon liikkeenohjaajaa.
Koulutan Motivaatiossa tokoa ja tavoitteellisia pentuja, sekä satunnaisesti rally-tokoa.
